Πλουμή - Παραγιουδάκης

Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη μιλάει για όλα

Άνετη, απλή, μόλις μετακόμισε κι έρχεται στο Ηράκλειο (Τετάρτη 10/7 @ TEXNOPOLIS). Μιλάει για την τελευταία της δουλειά «Μετακόμιση τώρα», για τον χειμώνα που πέρασε στην Αθήνα, για την αγάπη του κόσμου, την περιοδεία που ξεκινάει, τα αισθήματα που την κατακλύζουν στην σκηνή ... για όλα!
Συνέντευξη στον Μανόλη Φούμη


Μανόλη Φούμης: Σε περιμένουμε με αγωνία στο Ηράκλειο, στο ανοικτό θέατρο του ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ. Τι θα μας παρουσιάσεις Ελεονόρα;
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Καταρχάς και εγώ έρχομαι με μεγάλη χαρά στην Κρήτη, έχω πάρα πολύ καιρό να εμφανιστώ μόνη μου στο κοινό της Κρήτης, το οποίο το αγαπώ και γενικότερα μέχρι τώρα, έχω περάσει υπέροχα.
Θα παρουσιάσω το πρόγραμμα των καλοκαιρινών μου συναυλιών, αυτό που ταξιδεύω σε όλη την Ελλάδα, που αποτελείται πέρα από την δική μου ας πούμε προσωπική δισκογραφία από τις παλαιότερες δουλείες, αλλά και την φετινή, για την οποία νιώθουμε τρομερή χαρά και περηφάνια.
Το «Μετακόμιση τώρα» είναι ένα πρόγραμμα που βασίζεται στο ελληνικό τραγούδι αυτό που με έχει φέρει μέχρι σήμερα εδώ. Αυτό που έχω αγαπήσει, αυτό που έχω ζηλέψει, αυτό που έχω απολαύσει... Ελληνικά τραγούδια διασκευασμένα λίγο στο σήμερα, κάποια αλλαγμένα, κάποια αυτούσια...

ΜΦ: «Μετακόμιση τώρα» λοιπόν... Πώς προέκυψε αυτή η συλλογή που έδωσε και το όνομά της στην περιοδεία;
ΕΖ: Η περιοδεία έχει αυτό τον τίτλο από το CD μου, δηλαδή από την προσωπική μου δουλειά, όπου υπάρχει το τραγούδι «Μετακόμιση τώρα». Είναι πάρα πολύ συμβολικό για πάρα πολλούς λόγους, κυρίως γιατί μετακινήθηκα σε ένα μουσικό είδος, κατάφερα να αλλάξω κάποια πράγματα και ότι πέρα από το ότι μετακινήθηκα σε ένα μουσικό είδος, μετακόμισα και εγώ προσωπικά και μετακινήθηκα σε ιδέες, σε απόψεις, γενικώς υπήρξε μία έντονη αλλαγή, η οποία χαίρομαι που αποτυπώνεται και στην δουλειά μου.

ΜΦ: Έρχεσαι από έναν καταπληκτικό χειμώνα στην Αθήνα, με sold out παραστάσεις, οι πωλήσεις του νέου CD πάνε περίφημα, η έναρξη της περιοδείας έγινε προχθές στο κατάμεστο Θέατρο Βράχων κι όλα αυτά, σε περίοδο οικονομικής – και όχι μόνο – κρίσης. Πώς τα αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά;
ΕΖ: Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτό που μου συμβαίνει! Να ξέρεις όμως ότι δεν έχω κάτσει, ούτε έχω επαναπαυθεί.
Είμαι πολύ αγχώδης ως άνθρωπος και μου αρέσει να δουλεύω για αυτό το πράγμα. Κινούμαι συνέχεια, ψάχνω, ενημερώνομαι, χαίρομαι πάρα πολύ που φέτος, σε αυτή την δύσκολη φάση, αποφάσισα να ρισκάρω να βγω μόνη μου και να παρουσιάσω αυτή τη δουλειά και με αυτόν τον τρόπο. Θέλω να πω, ότι παρότι τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα δεν έχουμε κάνει καθόλου εκπτώσεις εμείς σε αυτό που παρουσιάζουμε και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό.
Είναι μία παράσταση που η μπάντα έχει δώσει τα πάντα, ο ήχος και τα φώτα είναι πάρα πολύ προσεγμένα και πάρα πολύ δουλεμένα, χαίρομαι πάρα πολύ για αυτό και χαίρομαι πολύ που το τιμάει και ο κόσμος και έρχεται να δει αυτό που παρουσιάζω. Προσπαθώ να βάλω κι εγώ τον καλύτερο μου εαυτό. Νιώθω πάρα πολύ μεγάλη χαρά και τιμή που υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να γνωρίσουν αυτό που κάνω από κοντά και ειδικά έτσι όπως είναι τα πράγματα. Θεωρώ όμως ότι και εμείς προσπαθούμε πολύ, ότι έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό.
Με πολύ οικονομικά εισιτήρια βγαίνουμε και παρουσιάζουμε αυτό που παρουσιάζουμε και θεωρώ ότι ο κόσμος το εκτιμάει και τουλάχιστον αποφασίζει με αυτό το λίγο που έχει να έρθει να δει κάποια live ανθρώπων που αγαπάει, που θέλει να γνωρίσει από κοντά.

ΜΦ: Μιλάς για τους συνεργάτες σου με τέτοιο τρόπο, που δείχνει ότι είστε δεμένη ομάδα, μια μεγάλη παρέα...
ΕΖ: Ναι, είναι δικοί μου άνθρωποι, τους εμπιστεύομαι κάτι που αγαπάω πάρα πολύ. Καταρχάς τους εμπιστεύομαι την φωνή μου και την παρουσία μου. Αγαπάω πάρα πολύ το τραγούδι, θέλω να κάνω αυτή τη δουλειά και χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσα να υπάρχω με αυτόν τον τρόπο.
Χαίρομαι που είμαστε χρόνια μαζί, χαίρομαι που έχουν φροντίσει σιγά-σιγα να με μάθουν και να καταλάβουν τις ανάγκες μου και προσπαθώ και εγώ να καταλάβω τις δικές τους.

zouganeli1

ΜΦ: Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκες στα μουσικά δρώμενα, πειραματίζεσαι διαρκώς. Μας δίνεις πάντα κάτι νέο, κάτι το διαφορετικό και αυτό όπως φαίνεται κι απ' το αποτέλεσμα, αρέσει και μάλιστα αρέσει πολύ. Δεν σε αγχώνουν όμως αυτοί οι πειραματισμοί; Εκεί δηλαδή που έχεις ένα επιτυχημένο στυλ και επικοινωνείς με τον κόσμο, ξαφνικά να το αλλάζεις και παρουσιάζεις κάτι εντελώς διαφορετικό;
ΕΖ: Είναι κάτι το οποίο με αφορά, η επικοινωνία με τον κόσμο, αλλά κάποια πράγματα συμβαίνουν και κάπως η αγωνία ξεπερνιέται γιατί είναι απόλυτη ανάγκη. Δηλαδή, πραγματικά είχα ανάγκη να βρω άλλο τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης. Μετακινήθηκα πραγματικά και ουσιαστικά έμαθα μέσα από την επαφή μου με τον κόσμο, οπότε είδα, δηλαδή μέσα από τα live βοηθήθηκα πολύ να πάρω αυτή τη δύναμη και να το ρισκάρω, γιατί ο κόσμος έβλεπα ότι μαζί μου επικοινωνεί και με άλλα είδη μουσικής και με άλλο ήχο. Οπότε ήταν μία αρκετά δυνατή κινητήριος δύναμη για να προχωρήσω και να πάω λίγο παρακάτω. Με κάτι διαφορετικό.

ΜΦ: Ενώ προκαλείς – με την καλή έννοια – με τα τραγούδια σου και το προσωπικό σου στυλ, έχεις αφήσει την προσωπική σου ζωή μακριά από τις κάμερες. Πλέον όμως είσαι και δημοφιλής και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη, οπότε να εικάσω ότι δεν είναι εύκολο αυτό;
ΕΖ: Νομίζω ότι δεν είναι πάρα πολύ δύσκολο. Κοίταξε να δεις, δεν κρύβομαι. Στην αρχή που δεν ήξερα και καλά το πώς κινείται αυτό το σύστημα είχα κάνει και ορισμένα λάθη. Πάντως βγαίνω, διασκεδάζω, τα κάνω όλα... Ειδικά στην σκηνή, αποκαλύπτω όλο μου τον εαυτό. Όλο μου το είναι. Δεν κρατάω τίποτα κρυμμένο και μου αρέσει αυτό. Τώρα σε σχέση με την προσωπική μου ζωή, όταν κάπου ξέρω ότι είναι στημένοι οι δημοσιογράφοι, δεν θα επιδιώξω να πάω για να προκαλέσω. Δεν κρύβομαι πάντως...

ΜΦ: Είναι σχετικά νωρίς, αλλά γνωρίζοντας ότι είσαι άτομο που δεν ησυχάζεις, δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να σε ρωτήσω αν έχεις ετοιμάσει τα επόμενα καλλιτεχνικά σου βήματα... Αν φυσικά υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο.
ΕΖ: Σίγουρα θα κάνω κάτι τον χειμώνα στην Αθήνα, δεν ξέρω όμως ούτε πότε, ούτε που ακόμα. Προς το παρόν επικεντρώνομαι στην περιοδεία μου το καλοκαίρι, που θα είναι σε όσα πιο πολλά μέρη μπορώ να βρεθώ. Πιστεύω πάρα πολύ στη δουλειά μου και πιστεύω ότι επειδή τα τραγούδια μέσα από το live τα αγαπάς, χρειάζεται να την ταξιδέψω και να είμαι παρούσα σε αυτή την διαδικασία, οπότε για αυτό κάνω και μια μεγάλη περιοδεία.

ΜΦ: Να σου ευχηθώ λοιπόν καλή επιτυχία και στην περιοδεία αυτή...
ΕΖ: Σε ευχαριστώ...

ΜΦ: Και ανυπομονούμε να σε υποδεχτούμε την Τετάρτη 10 Ιουλίου στο Τεχνόπολις...
ΕΖ: Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και εγώ το περιμένω με αγωνία!

ΜΦ: Να είσαι καλά.
ΕΖ: Να είσαι καλά κι εσύ, γεια χαρά, ευχαριστώ.