Πλουμή - Παραγιουδάκης

Κατάληψη στο Γυμνάσιο Χάρακα από γονείς και κηδεμόνες των μαθητών


Υπό κατάληψη τελεί από τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2019 το Γυμνάσιο Χάρακα.
Τον χώρο του σχολείου έχουν καταλάβει οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, διαμαρτυρόμενοι για την πρωτοφανή έλλειψη εκπαιδευτικών.


Έναν μήνα σχεδόν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο Γυμνάσιο Χάρακα υπηρετούν μονάχα τρεις εκπαιδευτικοί . Οι μαθητές παρακολουθούν καθημερινά μαθήματα για μία ή το πολύ δύο ώρες και αποχωρούν .Μετά και τις δεύτερες τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών , τοποθετήθηκαν στο σχολείο δύο εκπαιδευτικοί ,οι οποίοι δεν παρέμειναν, καθώς η μία εκπαιδευτικός αποχώρησε με άδεια ανατροφής τέκνου και ο δεύτερος δεν αποδέχτηκε την θέση .

Δεδομένου ότι η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί το νωρίτερο σε έναν μήνα ,οι γονείς δηλώνουν αγανακτισμένοι για την κατάσταση που επικρατεί , μα και ιδιαίτερα ανήσυχοι για την πορεία της σχολικής χρονιάς και τη πρόοδο των μαθητών .

Ζητούν επίσης τη συντήρηση του κλειστού γυμναστηρίου του σχολείου , το οποίο έχει σοβαρό πρόβλημα στατικότητας και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο ώστε να φιλοξενήσει μαθητές , καθώς υπάρχει άμεσος κίνδυνος να καταρρεύσει τμήμα της οροφής , απειλώντας τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών . Να σημειωθεί ότι το Γυμνάσιο Χάρακα είναι από τα πρώτα που ιδρύθηκαν στην Κρήτη , καθώς λειτούργησε ως Ημιγυμνάσιο από το 1920 έως και το 1938 , οπότε και το κατάργησε ο Μεταξάς , ενώ επανιδρύεται και λειτουργεί ως « ΙΔΙΟΤΙΚΟΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΝ » ΞΑΝΆ ΑΠΌ ΤΟ 1954 .

Γονείς , κηδεμόνες και μαθητές , μα και το σύνολο της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας αδυνατούν να δεχτούν ότι ένα σχολείο με τόσο μεγάλη ιστορία , το έτος 2019 , σχεδόν δε λειτουργεί από έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και ζητούν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου να προβεί άμεσα στην κάλυψη των κενών , καθώς τα σχολεία της περιφέρειας δε δύναται να αποτελούν σχολεία δεύτερης και τρίτης κατηγορίας !

Δηλώνουν επίσης αποφασισμένοι να συνεχίσουν την κατάληψη του σχολείου μέχρι την κάλυψη των λειτουργικών κενών των εκπαιδευτικών , δίνοντας έτσι τη δική τους μάχη να κρατήσουν ζωντανό ένα ιστορικό σχολείο της υπαίθρου , που δεν κινδυνεύει να καταργηθεί από την έλλειψη μαθητών , όπως συνήθως συμβαίνει , αλλά από την ανικανότητα και την αδιαφορία της πολιτείας , που θέτει την Παιδεία εκτός των προτεραιοτήτων τη