Οι προτάσεις που στοχεύουν στη μείωση της ηχορύπανσης από τα οχήματα θα επιτρέψει σε 8 εκ ανθρώπους να κοιμούνται ήσυχοι, θα μειώσει την ηχορύπανση κατά 39% και θα εξοικονομήσει 326 δις € για 20 χρόνια, σύμφωνα με έκθεση ολλανδών ερευνητών.
Το συνολικό αποτέλεσμα, ισχυρίζεται η οργάνωση που διεξήγαγε την έρευνα, είναι ότι «τα οφέλη της μείωσης της ηχορύπανσης υπερκαλύπτουν το κόστος κατά 30 φορές περισσότερο».
Οι επιτροπές περιβάλλοντος, μεταφορών και εσωτερικής αγοράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εξετάζουν τώρα το σχέδιο κανονισμού της ΕΕ που αυστηροποιεί τα όρια της ηχορύπανσης των οχημάτων, που παρήχθησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ωστόσο η εν λόγω έκθεση ισχυρίζεται ότι το σχέδιο κανονισμού δεν πάει αρκετά μακριά, ή δεν κινείται αρκετά γρήγορα. Η έκθεση συντάχθηκε από το ολλανδικό υπουργείο περιβάλλοντος και την ομάδα Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E).
«Για να επιταχυνθούν τα οφέλη της μείωσης της ηχορύπανσης, πρέπει να θέσουμε χρονοδιάγραμμα εφαρμογής», είπε στη EurActiv η εκπρόσωπος της T&E, , Nina Penshaw.
«Θα μπορούσατε να ζητήσετε από τη βιομηχανία να πετύχει μια συνολική μείωση της ηχορύπανσης που ισοδυναμεί με τη μείωση στο ήμισυ της σημερινής κυκλοφορίας στους δρόμους», υπογράμμισε.
Προβλήματα υγείας
Η ηχορύπανση που προκαλείται από την κυκλοφοριακή κίνηση, αποτελεί πλέον πανευρωπαϊκό πρόβλημα υγείας, με πάνω από το 44% του πληθυσμού- 210 εκ άτομα- να εκτιμάται ότι υπόκειται τακτικά σε όγκους πάνω από 55 ντεσιμπέλ. Με τέτοια επίπεδα, η φωνή προκειμένου να ακουστεί κάποιος θα πρέπει να αυξηθεί, ενώ αυξάνονται επίσης και οι κίνδυνοιυγείας σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμόυγείας
Η ηχορύπανση από την κυκλοφοριακή συμφόρηση μπορεί να αυξήσει την πίεση του αίματος, να αυξήσει τα επίπεδα ορμονών άγχους και να προκαλέσει καρδιαγγειακά προβλήματα, υπέρταση και ψυχικά προβλήματα. Μπορεί επίσης να προκαλέσει και αϋπνία, κακή εργασιακή απόδοση και ενόχληση. Μια πρόσφατη έρευνα της CE Delft, διαπίστωσε ότι περίπου 50,000 άτομα πεθαίνουν πρώιμα και 200,000 άτομα υποφέρουν από καρδιαγγειακά προβλήματα κάθε χρόνο στην ΕΕ, λόγω της ηχορύπανσης από την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η μείωση της ηχορύπανσης θα εξοικονομήσει 89δις ¤ σε κόστος υγείας μέχρι το 2030, σύμφωνα με την έκθεση της TNO.
Το 2012, οι Βρυξέλλες πρότειναν νομοθεσία με ορόσημα το 2014 και το 2017, περί μείωσης των επιπέδων ηχορύπανσης για τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 4 ντεσιμπέλ, και για τις νταλίκες και λεωφορεία κατά 3 ντεσιμπέλ. κλικ fimotro
Το συνολικό αποτέλεσμα, ισχυρίζεται η οργάνωση που διεξήγαγε την έρευνα, είναι ότι «τα οφέλη της μείωσης της ηχορύπανσης υπερκαλύπτουν το κόστος κατά 30 φορές περισσότερο».
Οι επιτροπές περιβάλλοντος, μεταφορών και εσωτερικής αγοράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εξετάζουν τώρα το σχέδιο κανονισμού της ΕΕ που αυστηροποιεί τα όρια της ηχορύπανσης των οχημάτων, που παρήχθησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ωστόσο η εν λόγω έκθεση ισχυρίζεται ότι το σχέδιο κανονισμού δεν πάει αρκετά μακριά, ή δεν κινείται αρκετά γρήγορα. Η έκθεση συντάχθηκε από το ολλανδικό υπουργείο περιβάλλοντος και την ομάδα Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E).
«Για να επιταχυνθούν τα οφέλη της μείωσης της ηχορύπανσης, πρέπει να θέσουμε χρονοδιάγραμμα εφαρμογής», είπε στη EurActiv η εκπρόσωπος της T&E, , Nina Penshaw.
«Θα μπορούσατε να ζητήσετε από τη βιομηχανία να πετύχει μια συνολική μείωση της ηχορύπανσης που ισοδυναμεί με τη μείωση στο ήμισυ της σημερινής κυκλοφορίας στους δρόμους», υπογράμμισε.
Προβλήματα υγείας
Η ηχορύπανση που προκαλείται από την κυκλοφοριακή κίνηση, αποτελεί πλέον πανευρωπαϊκό πρόβλημα υγείας, με πάνω από το 44% του πληθυσμού- 210 εκ άτομα- να εκτιμάται ότι υπόκειται τακτικά σε όγκους πάνω από 55 ντεσιμπέλ. Με τέτοια επίπεδα, η φωνή προκειμένου να ακουστεί κάποιος θα πρέπει να αυξηθεί, ενώ αυξάνονται επίσης και οι κίνδυνοιυγείας σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμόυγείας
Η ηχορύπανση από την κυκλοφοριακή συμφόρηση μπορεί να αυξήσει την πίεση του αίματος, να αυξήσει τα επίπεδα ορμονών άγχους και να προκαλέσει καρδιαγγειακά προβλήματα, υπέρταση και ψυχικά προβλήματα. Μπορεί επίσης να προκαλέσει και αϋπνία, κακή εργασιακή απόδοση και ενόχληση. Μια πρόσφατη έρευνα της CE Delft, διαπίστωσε ότι περίπου 50,000 άτομα πεθαίνουν πρώιμα και 200,000 άτομα υποφέρουν από καρδιαγγειακά προβλήματα κάθε χρόνο στην ΕΕ, λόγω της ηχορύπανσης από την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η μείωση της ηχορύπανσης θα εξοικονομήσει 89δις ¤ σε κόστος υγείας μέχρι το 2030, σύμφωνα με την έκθεση της TNO.
Το 2012, οι Βρυξέλλες πρότειναν νομοθεσία με ορόσημα το 2014 και το 2017, περί μείωσης των επιπέδων ηχορύπανσης για τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 4 ντεσιμπέλ, και για τις νταλίκες και λεωφορεία κατά 3 ντεσιμπέλ. κλικ fimotro