Επανέρχεται στο προσκήνιο το λιμάνι του Νότου μετά και από το έγγραφο του υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνι Γεωργιάδη προς τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου με το οποίο σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΟΛΗ κ.Γιώργο Τσικνάκη ο υφυπουργός ζητά από την διοίκηση του Οργανισμού να προχωρήσει στην εξομοίωση της χερσαίας ζώνης του Κόκκινου Πύργου σε ζώνη λιμένα προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου σύμφωνα με τα σχέδια και τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί ως γνωστό από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΛΗ επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα είχε ανακινηθεί με ειδικό αφιέρωμα για το "Λιμάνι του Νότου" στο Τυμπάκι Ηρακλείου από το γερμανικό περιοδικό Der SPIEGEL στις 23 Αυγούστου 2010 και σύμφωνα με το αφιέρωμα, το εμπορικό λιμάνι στο Τυμπάκι είναι στρατηγικής σημασίας που θα βάλει την Κρήτη στο επίκεντρο του διεθνούς εμπορίου. Το άρθρο τονίζει μεταξύ άλλων το πραγματικό ενδιαφέρον Κρατών και επενδυτών να επενδύσουν στην Κρήτη τουλάχιστον 1 δις Ευρώ για το έργο αυτό που θα διακινεί περίπου 2 εκατομ. κοντέινερ τα οποία θα μπορούσαν έτσι να φτάνουν από την Γερμανία – κόβοντας δρόμο – στη νότιο Ευρώπη και στα Βαλκάνια. Το περιοδικό μάλιστα δεν παραλείπει να αναφερθεί στις σχεδιαζόμενες εξορύξεις πετρελαίου της ΒΡ, μεταξύ Κρήτης και ακτών της Λιβύης, όπου το λιμάνι στο Τυμπάκι θα διάνοιγε νέες στρατηγικές προοπτικές – ως πρώτος σταθμός από τη Ν.Α. Ασία, μετά τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ και θα σήμαινε πάνω από 1000 νέες θέσεις εργασίας ενώ επισημαίνει πως οι Κινέζοι λένε ότι η Ελλάδα– θα γίνει η ‘πύλη της Κίνας στην Ευρώπη’ και θα ανταγωνιστεί το Ρότερνταμ.
Σύμφωνα με τον πρώην Αντιπρόεδρο του ΟΛΗ Νίκο Αντωνακάκη η τότε Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου από το έτος 2008 είχε παραδώσει σε όλους τους όμορους Δήμους , στην Νομαρχία Ηρακλείου και Ρεθύμνης καθώς και στην Περιφέρεια Κρήτης πλήρη φάκελο στον οποίο περιλαμβάνονται όλα τα τεχνικά και νομικά κείμενα του έργου «Λιμένας Τυμπακίου» το οποίο με τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών μπορεί να δημοπρατηθεί άμεσα.
Ο κ. Αντωνακάκης επισημαίνει επίσης ότι και η μελέτη για την εξομοίωση της χερσαίας ζώνης είχε ολοκληρωθεί από την τότε διοίκηση αλλά δεν προχώρησε η τυπική διαδικασία έγκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες λόγω τον αντιδράσεων τότε από τους τοπικούς φορείς και τονίζει πως με ένα τέτοιο έργο, ουσιαστικά ξεκινά στο Τυμπάκι η
ανάπτυξη ενός λιμένα Διεθνούς εμβέλειας, του οποίου η σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της Άπω Ανατολής καθώς και της Ινδίας, θα διασφαλίσει την :
Ο κ. Αντωνακάκης επισημαίνει επίσης ότι και η μελέτη για την εξομοίωση της χερσαίας ζώνης είχε ολοκληρωθεί από την τότε διοίκηση αλλά δεν προχώρησε η τυπική διαδικασία έγκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες λόγω τον αντιδράσεων τότε από τους τοπικούς φορείς και τονίζει πως με ένα τέτοιο έργο, ουσιαστικά ξεκινά στο Τυμπάκι η
ανάπτυξη ενός λιμένα Διεθνούς εμβέλειας, του οποίου η σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της Άπω Ανατολής καθώς και της Ινδίας, θα διασφαλίσει την :
Ανάπτυξη της αποδοτικότητας των θαλασσίων μεταφορών, στο πλαίσιο της ένταξης τους στα Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
-Ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων σε επίπεδο Περιφέρειας αλλά και χώρας.
Αύξηση και βελτίωση των τουριστικών και αλιευτικών υποδομών της περιοχής.
-Προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής
Προώθηση των αγροτικών προϊόντων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου με την ταυτόχρονη του υπάρχοντος αεροδρομίου και για πολιτική χρήση.
Ο λιμένας θα λειτουργεί ως Σταθμός Μεταφόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων (transshipment hub) ετήσιας δυναμικότητας μέχρι 2.000.000 TEU's με ποσοστό εγχώριας διακίνησης και με προορισμό την ενδοχώρα του λιμένα (Κρήτη) της τάξεως του 5% (περίπου 100.000 TEU's ανά έτος) και στον ανατολικό του τομέα προβλέπεται η λειτουργία ανεξάρτητης εγκατάστασης Ro-Ro με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων αμιγώς Ro-Ro ή Ο/Γ - Ε/Γ (ferries).
Περιλαμβάνεται επίσης και η δημιουργία Καταφυγίου Αγκυροβολιάς Σκαφών Αναψυχής μικτής χρήσης (Μαρίνα) σε επαφή με το δυτικό άκρο του Λιμένα, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται σε 400 σκάφη. Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων , των λοιπών συνοδών έργων καθώς και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έχει προεκτιμηθεί ότι θα είναι της τάξης 1.000.000.000 ευρώ (1 δις).
Η παραπάνω λιμενική εγκατάσταση θα συνδεθεί απευθείας μέσω της νέας οδού πρόσβασης με τον προβλεπόμενο Νότιο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ). klik irakliotikosteki