Ο Διαγωνισμός, που πλέον αποτελεί θεσμό για την Κρήτη και το κρητικό ελαιόλαδο, γίνεται σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς ελαιολάδου, καθώς και το Οργανοληπτικό Εργαστήριο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου, όπου και γίνεται η αξιολόγηση των δειγμάτων.
Ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης τόνισε πως κάτω από το ισχυρό brand name «Κρήτη» συγκεντρώνονται πλέον δεκάδες επιχειρήσεις που πλησιάζουν τις 150 έχοντας σχεδόν τριπλασιαστεί. Ο κ. Κουρουπάκης ανακοίνωσε την απόφαση του ΔΣ για να γίνει πλέον Πανελλήνιος ο Παγκρήτιος διαγωνισμός Ελαιολάδου, πρόταση που επικρότησε ο Περιφερειάρχης Κρήτης επισημαίνοντας την αξία του εγχειρήματος.
Ο κ. Κουρουπάκης ζήτησε ακόμα από τους συμμετέχοντες να κάνουν προτάσεις βελτίωσης και παράλληλα ευχαρίστησε το ΔΣ, το προσωπικό της Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης, κι όσους πήραν μέρος από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος πρωτογενή τομέα Μανόλης Χνάρης αναφερόμενος στη διοργάνωση υπογράμμισε πως μαζί με τις άλλες πρωτοβουλίες, όπως οι εκθέσεις, βελτιώνουν την παρουσία του προϊόντος στο εξωτερικό. Σημείωσε δε πως τα ελαιόλαδα που βραβεύονται λειτουργούν ως πρότυπα για τους παραγωγούς και τυποποιητές και στρέφει το παραγόμενο προϊόν σε μια κουλτούρα ανάπτυξης ποιοτικού ελαιολάδου που επιτρέπει την προβολή του προϊόντος με τη συμμετοχή σε εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας, επιχειρηματικές αποστολές, προσκλήσεις δημοσιογράφων και επιχειρηματιών και πολλές άλλες δράσεις που υλοποιεί η Περιφέρεια Κρήτης.
Ο κ. Κουρουπάκης ζήτησε ακόμα από τους συμμετέχοντες να κάνουν προτάσεις βελτίωσης και παράλληλα ευχαρίστησε το ΔΣ, το προσωπικό της Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης, κι όσους πήραν μέρος από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος πρωτογενή τομέα Μανόλης Χνάρης αναφερόμενος στη διοργάνωση υπογράμμισε πως μαζί με τις άλλες πρωτοβουλίες, όπως οι εκθέσεις, βελτιώνουν την παρουσία του προϊόντος στο εξωτερικό. Σημείωσε δε πως τα ελαιόλαδα που βραβεύονται λειτουργούν ως πρότυπα για τους παραγωγούς και τυποποιητές και στρέφει το παραγόμενο προϊόν σε μια κουλτούρα ανάπτυξης ποιοτικού ελαιολάδου που επιτρέπει την προβολή του προϊόντος με τη συμμετοχή σε εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας, επιχειρηματικές αποστολές, προσκλήσεις δημοσιογράφων και επιχειρηματιών και πολλές άλλες δράσεις που υλοποιεί η Περιφέρεια Κρήτης.
Tην Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019, εκδήλωση με θέμα: «Προώθηση των κρητικών προϊόντων & της κρητικής κουζίνας», όπου έγινε η απονομή των σημάτων «κρήτη» της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, στις νέες πιστοποιημένες επιχειρήσεις του νησιού.
Το Σάββατο 23 Μαρτίου 2019, ημερίδα με θέμα: «Ο ρόλος του Ελαιολάδου στην Κρητική Διατροφή – Τρόποι στήριξης και προώθησής του». Στο πλαίσιο αυτό έγιναν οι παρακάτω ομιλίες:
• «Η συμβολή των προϊόντων ΠΟΠ/ ΠΓΕ στη δημιουργία υπεραξίας της αγροτικής παραγωγής μέσα από την ανάπτυξη Branding Τόπου. Η περίπτωση του ελαιολάδου», Μπουνάκης Νίκος, M.Sc Marketing &Communication, MBA Διευθύνων Σύμβουλος Proactive ΑΕ –Σύμβουλοι επιχειρήσεων
• «Η καλλιέργεια της ελιάς στον κόσμο, προβλήματα και προοπτικές», Χαρτζουλάκης Κωνσταντίνος, M.Sc, PhD, Γεωπόνος-Ερευνητής, Πρώην Διευθυντής ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ , Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών φυτών Χανίων
• «Μέγιστον αγαθόν προς πάσαν του βίου θεραπείαν ο της Ελαίας καρπός», Ψιλάκης Νίκος, Συγγραφέας
• «Το ελαιόλαδο στην σύγχρονη γαστρονομία. – Σήμα «κρητική κουζίνα» Παναγιωτάκης Μιχάλης, Chef & Πρόεδρος του Ινστιτούτου Κρητικής Διατροφής
Ο 5ος Παγκρήτιος Διαγωνισμός Ελαιολάδου, ολοκληρωθηκε με την απονομή των βραβείων στα ελαιόλαδα, τα οποία διακρίθηκαν στην τελετή βράβευσης, σήμερα Κυριακή 24 Μαρτίου 2019 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου Sentido Pearl Beach, στο Ρέθυμνο.