Πλουμή - Παραγιουδάκης

Έφυγε ο Θοδωρής Βασιλάκης


- Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Aegean έφυγε σε ηλικία 78 ετών - Η ανακοίνωση της εταιρείας για τον θάνατο του Θεόδωρου Βασιλάκη - Το ερχόμενο Σάββατο (19/05) η κηδεία του - Η επιθυμία της οικογένειας του

Την τελευταία του πνοή άφησε, πριν από λίγη ώρα, ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες της χώρας: ο Θεόδωρος Βασιλάκης, βασικός μέτοχος της Aegean Air.

Σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται: «To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν».

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή σήμερα, Πέμπτη 17 Μαΐου, σε ηλικία 78 ετών. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.


Η οικογένεια, αντί στεφάνων, παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης, στον λογαριασμό: ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787.




Ποιος ήταν ο Θόδωρος Βασιλάκης
Ο Θεόδωρος Βασιλάκης αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα αυτοδημιούργητου Έλληνα επιχειρηματία. Διορατικός, με επιτυχημένη παρουσία σε πολυσχιδείς επιχειρηματικές δραστηριότητες, ανταγωνίζεται όχι μόνο ελληνικές αλλά και ευρωπαϊκές εταιρείες κολοσσούς. Όσοι τον γνωρίζουν ισχυρίζονται ότι δεν είναι ένας συνηθισμένος επιχειρηματίας, καθώς ανήκει στην κατηγορία των λίγων ανθρώπων που έχουν στο DNA τους το επιχειρείν.

Με την Aegean ο Θόδωρος Βασιλάκης κατόρθωσε κάτι που μοιάζει ακατόρθωτο. Η Aegean, όχι μόνον επιβίωσε σ’ έναν από τους πιο δύσκολους και ανταγωνιστικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά πρωτεύει ανάμεσα σε αεροπορικά μεγαθήρια, βραβεύεται τα για τις υποδειγματικές υπηρεσίες της, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού.

Aλλά πως αποφάσισε να μπει στις αερομεταφορές το 1994 όντας ένας φτασμένος επιχειρηματίας; Ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξη του είχε πει «Όταν είδαμε ότι ανοίξανε και κλείσανε πολλές εταιρείες και ότι η Ελλάδα, που το βασικό της προϊόν είναι ο τουρισμός, συνέχιζε να υποφέρει από έλλειψη ποιοτικής αερομεταφοράς, ξεκινήσαμε. Στη πορεία είδαμε ότι πρέπει να επεκταθούμε, για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας, που επιθυμούσαν να ταξιδέψουν και εκτός Ελλάδας. Προχωρήσαμε σε εξαγορές εταιρειών για να εξορθολογήσουμε το στόλο.

Τότε κάποιοι έλεγαν ότι το «πάρτι τελείωσε», ενώ για εμάς είχε μόλις ξεκινήσει. Εγώ όμως «πάρτι» στη δουλειά μου δεν κάνω, είμαι σοβαρός και μου αρέσει πάντα να λέω αυτό που κάνω και όχι αυτό που θα κάνω. Από την καρέκλα δεν γίνεται τίποτα , πρέπει να κινηθείς και αυτή είναι η βασική μου αρχή.»

Η απελευθέρωση των εσωτερικών αερομεταφορών σε συνδυασμό με την συγχώνευση της Cronus το 2001 οδήγησαν την Aegean στο να εξελιχθεί στην κορυφαία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, που είναι και μέλος της μεγαλύτερης αεροπορικής «συμμαχίας», της Star Alliance.


Η προσωπικότητα

Γεννήθηκε το 1940. Από μικρός είχε επιχειρηματικό δαιμόνιο. Εργατικός και αυτοδημιούργητος. Ο Θεόδωρος Βασιλάκης είναι ένας από αυτούς. Γεννήθηκε το 1940 στην Κρήτη. Από μικρός ήταν πολύ εργατικός και φιλομαθής ενώ δεν έχανε ευκαιρία να δραστηριοποιηθεί ακόμη και μετά το σχολείο. Έτσι, πολλά ήταν τα μεσημέρια εκείνα που μετά το σχολείο πήγαινε στα αμπέλια για να βοηθήσει, να δει και να μάθει.

Το 1958 πήγε για σπουδές στις ΗΠΑ και επιστρέφοντας στην Κρήτη το 1961 μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση, στις διανομές των καυσίμων της εταιρίας «Ρέστης» στο νομό Ηρακλείου. Λίγα χρόνια αργότερα, με την εξαγορά της «Ρέστης» από την Texaco, από την οποία ο νεαρός Θόδωρος πήρε το δικαίωμα διανομής καυσίμων σε όλη την Κρήτη, δημιουργώντας, παράλληλα, ιδιόκτητο δίκτυο πρατηρίων.

Η επιχειρηματική διαδρομή

Το επιχειρηματικό του ένστικτο «βλέπει» την άνοδο του ελληνικού τουρισμού και το 1962 συνάπτει συμβόλαιο αντιπροσώπευσης στην Κρήτη της εταιρίας ενοικιάσεων αυτοκινήτου Hertz Ιnternational. Δώδεκα χρόνια αργότερα , αγοράζει από τους Αμερικανούς την Hertz Hellas και τη μετονομάζει σε Autohellas. Το εντυπωσιακό βέβαια είναι ότι ξεκίνησε με στόλο έξι αυτοκινήτων Volkswagen Beetle και σήμερα είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτου (Rent a Car) στην Ελλάδα, βάσει των οικονομικών μεγεθών της και του στόλου των οχημάτων που διαχειρίζεται.

Κάτω από την επιχειρηματική ομπρέλα του ομίλου Βασιλάκη συνυπάρχουν οι SEAT ΤεχνοκάρΑΒΕΕ (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων SEAT), Saab Vacar ABEE (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων Saab), Βελμάρ ΑΕΒΕ (εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής αυτοκινήτων Ford, Opel, SEAT, Saab, Volvo, Honda & Mitsubishi) αλλά και η Autotechnica SA, αντιπροσωπεία των Hertz, Audi & SEAT στη Βουλγαρία

Η οικογένεια

Στο πλευρό του βρίσκονται πάντα η σύζυγός του, Εμμανουέλα, και οι δυο του γιοι, Ευτύχιος και Γιώργος, οι οποίοι αποτελούν τη φυσική συνέχεια της επιχειρηματικής οικογένειας. Για τον Θόδωρο Βασιλάκη χόμπι είναι η συλλογή έργων τέχνης και εκκλησιαστικών ειδών.

Επίσης, είναι άνθρωπος του αθλητισμού, καθώς παίζει εδώ και πολλά χρόνια γκολφ. Ο ίδιος είναι «πρωτεργάτης» της προβολής της Ελλάδας ως γκολφικό προορισμό. Ως Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Aegean Airlines Pro-Am, έχει τοποθετήσει την Ελλάδα στον διεθνή χάρτη των μεγάλων τουρνουά γκολφ και έχει αναδείξει τις τουριστικές και γκολφικές υποδομές της, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην «πολυπόθητη» επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Σήμερα, κάτω από την επιχειρηματική «ομπρέλα» του κ. Βασιλάκη βρίσκονται οι ΒΑΚΑΡ ΑΒΕΕ και ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Saab και Seat αντίστοιχα, η ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel, η Autotechnica S.A., αντιπροσωπεία των εταιριών Hertz, Audi και Seat στη Βουλγαρία, και φυσικά η εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Autohellas ΑΤΕΕM, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο εθνικό franchise του ομίλου παγκοσμίως.
Μάλιστα, ο δαιμόνιος επιχειρηματίας συμμετέχει μετοχικά σε 11 ακόμα εταιρίες, όπως η Πειραιώς Best Leasing ΑΤΕΕ και η Multifin Α.Ε.εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτου στην Ελλάδα.


Η δημιουργία της Aegean…

Η οικογένεια Βασιλάκη πιστεύει πως ο τουρισμός είναι το μέλλον της χώρας. Έτσι, κοιτάζει ψηλά και στρέφεται στις αεροπορικές γραμμές θέλοντας να δημιουργήσει μια αεροπορική εταιρία με υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και έμφαση στην ασφάλεια των πτήσεων. Αυτός είναι και ο λόγος που εξετάζουν την αγορά μιας ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας, της Aegean Aviation, που είχε δημιουργηθεί το 1987 από τα αδέρφια Αντώνιος και Νικόλαος Σιμιγδαλάς. Η εταιρία, που είχε λάβει άδεια πτήσης από την ΥΠΑ το 1992, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Βασιλάκη (που πλέον είχε στην κατοχή του τα εμπορικά σήματα Autohellas, Technocar, VACAR και μετατρέπεται σε ιδιωτική αεροπορική εταιρία που εκτελεί πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο.

Τον Μάρτιο του 1999, ιδρύεται η Aegean Airlines και λίγο αργότερα, τον Μάιο, η εταιρία ξεκινά πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Την ίδια χρονιά, δρομολογούνται και πτήσεις σε Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα με την παραλαβή του τρίτου αεροσκάφους της εταιρίας. Όμως η οικογένεια Βασιλάκη, δεν σταματά εδώ. Το Δεκέμβριο του 1999, η Aegean εξαγοράζει την Air Greece και αυξάνει τον στόλο της στα 7 αεροσκάφη. Το 2000, εγκαινιάζει τις γραμμές Μυτιλήνη και Σαντορίνη ενώ προσθέτει δύο ακόμη αεροσκάφη, φθάνοντας τα 9 συνολικά. Το 2001, η Aegean υπογράφει συνεργασία με την Cronus Airlines, που προβλέπει πτήσεις κοινών κωδικών, με την Aegean να ρίχνει βάρος στις πτήσεις εσωτερικού και την Cronus στις πτήσεις εξωτερικού και τις ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Στις 28 Οκτωβρίου 2001, η Cronus ενσωματώθηκε πλήρες στην Aegean και τα δρομολόγια εκτελούνταν πλέον με την κοινή (μεταβατική) ονομασία AEGEANCronus Airlines.

Η Aegean Airlines, δεν σταματά να καινοτομεί. Το 2003, εγκαινιάζει στην ελληνική αγορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την κράτηση θέσης μέσω Internet. Το 2005 προχωρά στην αγορά αεροσκαφών Airbus Α320 και Α321 και παραλαμβάνει 3 από αυτά το 2007. Ταυτόχρονα, ήδη από το 2005,συνεργάζεται με την γερμανική Lufthansa και έτσι πολλές πτήσεις της A3 και της LH εκτελούνται με κοινούς κωδικούς, όπως και με την TAP Portugal και την Brussels Airlines.

H εξαγορά της Ολυμπιακής και οι αντιδράσεις

Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.
Και ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό πως θα δημιουργούνταν μιαμονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εταιρίες μετά την εξαγορά, το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συγκεκριμένη συμφωνία προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων εντός της χώρας καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αντέδρασαν τόσο στο χαμηλό τίμημα της πώλησης όσο και στον μονοπωλιακό χαρακτήρα του νέου αερομεταφορέα. Ωστόσο, η οικογένεια Βασιλάκη, συνέχισε να κάνει αυτό που πάντα κάνει καλά: αφήνει τα αποτελέσματα της δουλειάς της να μιλήσουν για εκείνη. Μπορεί για τους Έλληνες η Ολυμπιακή να ήταν μια «πολύφερνη» νύφη με την οποία ήταν συναισθηματικά δεμένοι, όμως στην πραγματικότητα, αποτελούσε μια υπερχρεωμένη εταιρία με πλήθος προβλημάτων.

Τη 1η Φεβρουαρίου 2014, η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκει στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% - 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τονΚωνσταντακόπουλο Αχιλλέα (6.39%). Ο στόλος, αποτελείται από 50 σύγχρονα αεροσκάφη που θα μεταφέρουν συνολικά πάνω από 9,5 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Σήμερα, η Aegean, αποτελεί μια εταιρία-πρότυπο με σύγχρονα αεροσκάφη, ευρύ δίκτυο πτήσεων που αναβαθμίζεται διαρκώς και ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια. Για το 2017, παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας, ο Αντιπρόεδρος, Ευτύχης Βασιλάκης, ανάφερε πως μετά από 3 συνεχή χρόνια επέκτασης του δικτύου, θα δοθεί έμφαση στην αναδιάρθρωση του δικτύου με έμφαση στην Αθήνα.



Οικογένεια, γκολφ και εκκλησιαστικά είδη, οι αγάπες του Θόδωρου Βασιλάκη

Μπορεί το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του να είναι αφιερωμένο στις επιχειρήσεις αλλά ο Θεόδωρος Βασιλάκης, δεν ξεχνά ποτέ και την άλλη του αγάπη, την οικογένειά του. Παντρεμένος εδώ και χρόνια με την αγαπημένη του Εμμανουέλα, ο Θεόδωρος Βασιλάκης, φαίνεται πως κληροδότησε το επιχειρηματικό του δαιμόνιο και στους δύο γιους του, τον Ευτύχιο και τον Γιώργο.

Αλλά και για τα χόμπι του πάντα βρίσκει χρόνο. Αγαπημένη του ασxολία είναι το γκολφ, που δεν χάνει ευκαιρία να το εξασκεί αλλά και να το προβάλλει μέσω των επιχειρήσεών του. Ως Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Aegean Airlines Pro-Am, έχει τοποθετήσει την Ελλάδα στον διεθνή χάρτη των μεγάλων τουρνουά γκολφ και έχει αναδείξει τις τουριστικές και γκολφικές υποδομές της, προσπαθώντας να προσελκύσει όλο και περισσότερους τουρίστες του λεγόμενου «θεματικού τουρισμού». Αλλά και η συλλογή εκκλησιαστικών ειδών αποτελεί μεγάλη του αγάπη. Άνθρωπος βαθιά θρησκευόμενος με στενές σχέσεις με την Εκκλησία, ο Θεόδωρος Βασιλάκης, συλλέγει εκκλησιαστικά είδη ενώ όποτε του το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις του, επισκέπτεται το Άγιο Όρος.