Πλουμή - Παραγιουδάκης

“Ξηλώνεται” ο κόμβος μπροστά στο Jumbo


Παρέμβαση - ανάσα για την κυκλοφοριακή αποκατάσταση του κόμβου στο Γιόφυρο δρομολογεί η δημοτική αρχή με το “ξήλωμα” του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου. Στις αρχές του φθινοπώρου αναμένεται να βγει στον αέρα η σχετική εργολαβία, που έρχεται να αποκαταστήσει ένα απίστευτο κυκλοφοριακό χάος, που δημιουργείται σε μια από τις πιο βεβαρημένες περιοχές της πόλης σε ό,τι αφορά την κίνηση των οχημάτων.

Της Λίλιαν Δαφερμάκη

Το “ξήλωμα” του κυκλικού κόμβου στο Γιόφυρο δρομολογεί η δημοτική αρχή, που σχεδιάζει να βγάλει στον αέρα στις αρχές του Φθινοπώρου τη σχετική εργολαβία, που έρχεται να αποκαταστήσει ένα απίστευτο κυκλοφοριακό χάος, που δημιουργείται σε μια από τις πιο βεβαρυμένες περιοχές της πόλης σε ό,τι αφορά τους φόρτους κίνησης των οχημάτων. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο αντιδήμαρχος, κ. Γ.Αναστασάκης, στις σκέψεις του είναι και το ενδεχόμενο το ξήλωμα του σημερινού κυκλικού κόμβου να γίνει με αυτεπιστασία, να μπουν πρόχειρα νεροπαγίδες και να αλλάξουν οι κυκλοφοριακές ροές, ώστε να αποφορτιστεί η περιοχή από όλη αυτήν τη δοκιμασία που ζει σήμερα με τον υφιστάμενο κόμβο, που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που θεωρητικά λύνει.

Με βάση τον σχεδιασμό του Δήμου Ηρακλείου, αλλάζουν όλα στον κυκλικό κόμβο του Γιόφυρο (στο ύψος του πολυκαταστήματος Jumbo) στη συμβολή των οδών Πετράκη, Φραγκάκη, Μεσσαράς και Λ. 62 Μαρτύρων, καθώς η τεχνική υπηρεσία, με την πρόταση που έχει συγκροτήσει, έρχεται να αποκαταστήσει αμαρτίες του παρελθόντος σε σχέση με την κυκλοφοριακή διαμόρφωση που έγινε και έχει ως αποτέλεσμα να κυριαρχεί το απόλυτο χάος.

Τι θα αλλάξει στον κόμβο

Με τον δρομολογούμενο σχεδιασμό μετατοπίζεται δυτικότερα η θέση του κυκλικού κόμβου, ώστε να τοποθετηθεί σε θέση με ευρύτερη γεωμετρία και να μπορέσει να αποκτήσει μεγαλύτερη ακτίνα. Με τον τρόπο αυτό, αφενός διευκολύνεται η κυκλική πορεία μεγαλύτερων οχημάτων, των οποίων η διέλευση είναι πολύ συχνή, και αφετέρου δημιουργείται ικανό μήκος αναμονής σε περιπτώσεις αυξημένου φόρτου και αριστερής στροφής. Στη θέση του υπάρχοντος κυκλικού κόμβου αποκαθίσταται η συνέχεια της κεντρικής νησίδας, ώστε να απαγορεύεται η εγκάρσια κίνηση στη λεωφόρο στη θέση αυτή. Στο κυκλικό τμήμα του κόμβου κατασκευάζεται υπερβατή περιμετρική ζώνη με ήπια κλίση για τις περιπτώσεις βαρέων οχημάτων. Το πλάτος του κυκλικού καταστρώματος διαμορφώνεται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε συνέχεια του αντίστοιχου σχεδιασμού της Λ. 62 Μαρτύρων.

Ο σχεδιασμός του κόμβου εξυπηρετεί την κυκλοφορία στην κύρια οδό, που είναι η Λ. 62 Μαρτύρων, ενώ διοχετεύει ομαλά την κυκλοφορία των δευτερευουσών οδών, εξυπηρετώντας τις μετακινήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Παράλληλα, αντιδρομούνται οι οδοί Πετράκη και Ρεστιβάκη, ώστε να αποφεύγονται οι αριστερές στροφές και να μειώνονται τα σημεία εμπλοκής. Η στάση και η στάθμευση απαγορεύονται περιμετρικά του κόμβου και δημιουργείται ειδική εσοχή για τη μετατόπιση της υφιστάμενης στάσης του λεωφορείου με κατεύθυνση προς κέντρο.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, κ.Γ. Αναστασάκης, σημειώνει ότι η νέα διαμόρφωση που θα γίνει θα αποφορτίσει αποτελεσματικά την οξύτατη κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής και, στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας για τη δημοτική αρχή.

click patris.gr