Xalkiadakis

Αλλάζει ο "Σταυρός" του Ηρακλείου - Πεζόδρομος η Δικαιοσύνης και άλλοι δρόμοι


Στη δημοπράτηση του έργου ανάπλασης και πεζοδρόμησης του Σταυρού της πόλης και συγκεκριμένα, της Λεωφόρου Δικαιοσύνης, Ίδης και Καλοκαιρινού που θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση και μικρή Έβανς και 1821 σε δεύτερη φάση προχωρά αύριο Τρίτη ο Δήμος Ηρακλείου.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της πόλης του Ηρακλείου και το οποίο θα κατασκευαστεί με γνώμονα να είναι δρόμοι πιο φιλικοί για τους πεζούς και όχι για τα αυτοκίνητα καθώς με την ολοκλήρωση του έργου θα επιτρέπεται η διέλευση μόνο λεωφορείων και ταξί καθώς και οχημάτων τροφοδοσίας για συγκεκριμένες ώρες.
Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη, αν όλα πάνε καλά ,το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο για τις εργασίες στην Δικαιοσύνης, την Ίδης και την Καλοκαιρινού που θα διαρκέσουν 12 μήνες και στη συνέχεια για το υπόλοιπο κομμάτι και συγκεκριμένα για τη Μικρή Έβανς και τη 1821 οι εργασίες του οποίου θα διαρκέσουν ένα εξάμηνο.
Το συγκεκριμένο έργο θα μας δώσει περισσότερο χώρο για να κινούνται οι πεζοί και τα ποδήλατα , αναφέρει με δηλώσεις του στο Ράδιο Κρήτη ο κ. Αναστασάκης.
Ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου συνολικά ορίζεται στους 18 μήνες ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 4,6 εκατομμύρια ευρώ ενώ 500 χιλιάδες ευρώ είναι και ο προϋπολογισμός της υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπεται η δημιουργία δύο μικρών πλατειών μεταξύ περιφέρειας δικαστηρίων και πρώην αστυνομικής διεύθυνσης ενώ η μελέτη προβλέπει επίσης το μνημειακό φωτισμό των τριών διατηρητέων κτηρίων (όψεις πρώην Αστυνομικού Μεγάρου, Περιφέρειας Κρήτης και Δικαστικού Μεγάρου) από το δάπεδο.
Η λεωφόρος Καλοκαιρινού, η οδός (μικρή) Έβανς και η οδός 1821, οι οποίοι έχουν κριθεί από την συνολική πολεοδομική και κυκλοφοριακή μελέτη της Παλιάς Πόλης ως απαραίτητοι για την κυκλοφορία Ι.Χ. αυτοκινήτων διαμορφώνονται με βάση την κατεύθυνση της απόδοσης στο Ι.Χ. και στα μίνι – λεωφορεία της απαραίτητης μόνο επιφάνειας για την κάλυψη της σχετικής ζήτησης και την απόδοση της μέγιστης δυνατής επιφάνειας σε πεζοδρόμια για την άνετη κίνηση των πεζών και την καλύτερη εξυπηρέτηση της εμπορικής κίνησης των δρόμων αυτών.
Στο βόρειο πεζοδρόμιο της Λεωφ. Δικαιοσύνης και μετά τη διαπλάτυνσή του διαμορφώνονται σημεία φύτευσης δέντρων με μεταλλικές σχάρες και τοποθετούνται καθιστικά στοιχεία. Με την παρέμβαση αυτή εξυπηρετείται καλύτερα η εμπορική χρήση του δρόμου.

Παράλληλα επιβάλλεται απαγόρευση παράπλευρης στάθμευσης σε όλο το μήκος της Λεωφόρου ενώ σύμφωνα με τη μελέτη η οδός Ίδης διαμορφώνεται σε λεωφορειόδρομο.


Eλένη Στάθογλου - clic ekriti.gr